مصوب قیمت درب اتوماتیک در سال جاری

در پاسخ به این سوال در ابتدا باید بدانیم که قیمت درب اتوماتیک بر چه اساسی تعیین می ‌شود؟ و چه فاکتورهایی روی هزینه نصب و راه‌ اندازی یک درب اتوماتیک یا درب برقی نقش دارند؟ واقعیت این است که این درب‌ ها یک وسیله مکانیکی با سخت‌افزارهای فیزیکی، کیفیت ، ابعاد ، ساختار،کاربرد ، اجزای سازنده و افزونه‌های متصل متنوع و گوناگون را مشمول می شوند که هرکدام از این متغیرها می‌ توانند قیمت درب اتوماتیک را بالا یا پایین ببرند.

همچنین به دلیل سفارشی ‌سازی این محصول و اختصاصی‌ شدن آن برای اندازه‌ ها همراه با متریال مختلف یعنی احتمالا نمی ‌توانید یک قیمت واحد برای این مدل محصولات پیدا کنید، چونکه به ‌صورت پیش‌ ساخته و سری‌سازی تولید و عرضه نمی‌ شوند. صد البته قطعات مکانیکی و الکترونیکی درب برقی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه درب اتوماتیک هستند و از چشمی درب خودکار شما گرفته تا هنگر،  قفل ‌برقی، باتری، موتور ، استابلایزر یا منبع تغذیه و مرکز کنترل همه روی قیمت نهایی کاری که تحویل می‌گیرد تاثیر خواهند گذاشت.

ابعاد درب بر قیمت درب برقی تاثیر دارد

فرقی نمی ‌کند درباره قیمت درب اتوماتیک پارکینگ حرف می ‌زنیم یا قیمت درب برقی مغازه، اندازه و ابعاد درب اتوماتیک و وزن آن و مثلا اینکه در ساخت‌ در مذکور از تیغه‌ های آلومینیومی، تیغه ‌های گالوانیزه، تیغه ‌های فولادی، تیغه ‌های پلی کربنات، تیغه ‌های فوم‌دار یا تیغه‌ های رول گیتر استفاده شده باشد، قیمت در اتوماتیک ساختمان شما را چه مسکونی و چه تجاری یا اداری تعیین می‌ کند.

در یک حساب‌ و کتاب تخمینی و کلی می‌ توان گفت که نصب و راه اندازی کامل درب‌های جکی، بازویی یا لولایی تقریبا ۳۰۰هزار تومان تا ۴۱۰هزار تومان خرج برمی‌دارد و هزینه نصب و راه‌اندازی کامل درب‌های ریلی هم چیزی حدود ۳۶۰هزار تومان تا ۴۸۰هزار تومان خواهد بود. البته برای راه‌اندازی این درها سیم‌کشی هم انجام می ‌شود که بخشی از این هزینه‌ها نیز بابت همین کار است. نصب و راه‌اندازی کامل درب‌ های کرکره‌ای هم از ۳۶۵هزار تومان تا ۵۱۰هزار تومان بسته به مواردی که در بالا توضیح داده شد، تولرانس قیمت دارد.

نوع شیشه بر قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر دارد

در محاسبه قیمت درب اتوماتیک شیشه ای، اوپراتور مهم ترین فاکتور و عامل است و بیشترین بخش قیمت درب اتوماتیک شیشه ای مربوط به اوپراتور این درب‌ها می‌ شود که با کیفیت و قیمت متنوع و مختلف در بازار موجود است. نوع شیشه، عرض و ابعاد و ارتفاع کار، اینکه سیستم مذکور فریم و لوازم جانبی دارد یا خیر از دیگر موارد تعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ‌ای و انواع مختلف آن، از جمله تعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای کشویی است. انوع فریم ‌های درب شیشه ‌ای بسته به مساحت کار و نوع رنگ که پودری‌ست یا آنادایز و اینکه روکش استیل در کار به‌کار رفته باشد، با احتساب شیشه، نصب، حمل، اتصالات، شاسی‌کشی و فریم‌ها از ۶۸۰هزار تومان تا ۲میلیون و ۲۲۵هزار تومان متغیر است و میانگین قیمت‌ها هم معمولا حول‌وحوش ۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان است. قیمت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای باتوجه به گوناگونی مدل‌ها و برندها واقعا متفاوت است اما درکل قیمت زیادی ندارند و اگر پی‌درپی و زودبه‌زود مشکل‌دار نشوند و نیاز به تعویض نداشته باشند، هزینه آنچنانی حساب نمی‌ شوند. اصولا میانگین قیمت چشمی درب ‌های کنترلی چه برای درب پارکینگ و چه برای درب‌های چشمی و … ۶۰۰هزار تومان تا ۸۰۰هزار تومان است. کارکرد درست سنسور یا چشمی با تابش قوی، متمرکز و با‌دقت اشعه مادون قرمز در انواع  چشم رادار سیلور، چشم‌های پرده‌ای، تعیین وضعیت‌کنندگان هفت حالته، کمک می‌کند که رفت‌وآمدها مخصوصا برای مکان‌ های عمومی و شلوغ به سهولت و دقت و بدون تاخیر و در انتظار نگاه‌داشتن افراد انجام شود.

لیست قیمت درب اتوماتیک شامل چه خدماتی است؟

در لیست قیمت درب اتوماتیک، نصب و راه اندازی دستگاه کنترل تردد ۱۰۰هزار تومان تا ۱۵۰هزار تومان، کددهی یا تگ هم برای هر عدد ۲۵هزار تومان و عیب‌یابی و رفع عیب توافقی محاسبه می‌ شود. اضافه کردن ریموت کنترل هم ۶۵هزار تومان تا ۹۰هزار تومان به تخمین قیمت درب برقی مغازه یا قیمت درب اتوماتیک پارکینگ شما اضافه می‌ کند. البته اگر پای سرویس و تعمیر درب اتوماتیک وسط بیاید قیمت قطعات درب اتوماتیک هم یکی از فاکتورهای اصلی هزینه‌ های شما خواهد بود. در همین راستا قیمت موتور درب برقی به‌ عنوان اصلی ‌ترین عضو و بخش این سیستم هوشمند از عوامل اصلی در تعیین هزینه درب برقی در بخش تعمیرات یا حتی خرید و نصب آن محسوب می‌ شود.

موتور یک درب اتومات می ‌تواند موتور سنترال یا مرکزی، موتور ساید یا موتور توبلار باشد. البته موتور ساید بیشتر برای درب‌های بزرگ و مکان‌های پرتردد استفاده می‌ شود و موتور توربو برای استفاده روی کرکره‌های برقی خیلی خواهان دارد. انواع دیگر مدل ‌های موتورهای دربهای اتوماتیک هم موتورهای تورمکس (Tormax)، لیبل (Label)، بارزانته (Barzante)، فک (Faac) هستند که هرکدام قیمت‌های خودشان را دارند. به‌عنوان مثال قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای می‌تواند هزینه آن را بسته به اینکه ساخت ایتالیا یا آلمان باشد یا داخل یا برند دانکر باشد یا برند دیگری، ۳ میلیون تا ۱۳ میلیون متغییر کند

اجرت نصاب درب برقی را هم در نظر بگیرید

نصب درب اتوماتیک پارکینگ یا فروشگاه یا هر ساختمان اداری و تجاری‌ای جدای از موارد بالا در بخش اجرت و دستمزد کارشناس هم هزینه‌های خودش را دارد. بنا بر نرخ اتحادیه مربوطه، هزینه نصب اپراتور درب اتوماتیک دو لنگه – تک لنگه – ریلی – زیرسقفی و زیرسطحی تا عرض ۴ متر برای اجرت نصاب درب برقی ۴۰۰هزار تومان تا ۵۰۰هزار تومان است و در صورت نیاز به تخریب هم هزینه تخریب ۲۰هزار تا ۳۰هزار تومان خواهد بود. هزینه‌های ایاب ‌و ذهاب هم بسته به اینکه ساختمان موردنظر در مناطق پرتردد شهر باشد یا کم‌تردد ۳۵هزار تا ۵۰هزار تومان اعلام می ‌شود.

 

1/5 - (1 امتیاز)