همه چیز در مورد درب اتوماتیک سوئینگ یا درب لولایی

تعریف درب

درب، یک ساز وکار متحرک است که بیشتر شبیه به یک حائل و مانع ساخته شده از چوب، سنگ، فلز، شیشه، یا ترکیبی از مواد و مصالح مختلف است. اهمیت انتخاب یک درب، متناسب با شرایط معماری خانه ما و دکوراسیون داخلی و خارجی از محدوده ی سرسرا و سالن درک می شود. درهایی که مطابق مد روز هستند و استادانه و ساده درست شده اند، مورد استقبال گرمی قرار می گیرند.

 

 فهرست مطالب مقاله جامع درب‌ سوئینگ | باران دُر

  • تعریف درب سوئینگ (لولایی) 
  • تاریخچه درب سوئینگ
  • درب سوئینگ  متناسب با نیازها
  • عملکرد درب سوئینگ
  • مزایای و معایب درب های سوئینگ
  • اتوماتیک بودن درب سوئینگ
  • مقایسه درب کشویی با درب‌ سوئینگ
  • نوع لولاهای مورد نیاز برای درب های سوئینگ
  • قیمت درب سوئینگ
  • کلام پایانی

درب اتوماتیک سوئینگ (لولایی) چیست؟

بیشتر درب ها، از نوع سوئینگ هستند. خانه خود را تصور کنید. درب های اتاق خواب شما، حمام و آشپزخانه به احتمال زیاد، همگی سوئینگ هستند. هر درب ورودی با دو لولا، که به طرف داخل یا بیرون باز می شود، درب اتوماتیک سوئینگ یا درب چرخشی نام دارد.

درب اتوماتیک سوئینگ

درب اتوماتیک سوئینگ

تاریخچه درب اتوماتیک سوئینگ

خانه ی خود را در نظر بگیرید. درهای اتاق خواب، حمام، و آشپزخانه همگی دو لولا دارند که به طرف داخل یا خارج باز می شوند. این نوع در، درب اتوماتیک سوئینگ است. در این سیستم، معمولا درب به وسیله ی دو لولا روی قاب درب ثابت می شود. هر یک از ما با درب های سوئینگ آشنا هستیم زیرا آن‌ها تاریخ  هزار ساله دارند. درب های لولایی از مدت ها قبل وجود داشته اند. اگرچه محبوبیت درب های کشویی یعنی همتای پیشرفته تر ‌آن‌ها رو به افول است، درب های سوئینگ هنوز مانند همیشه محبوب هستند. درب­های سوئینگ همیشه بر چارچوب قرار گرفته اند، اما می توانند از مواد و مصالح مختلف بسیاری، ساخته شوند تا بتوانید درب را مطابق با فضای خود سفارشی کنید. بیشتر درهای سوئینگ، دست ساز هستند، اما وقتی شما درب های سوئینگ اتوماتیک را انتخاب می کنید، شما یک سری مزایای اضافی را نیز دریافت می کنید.

 

درب سوئینگ  متناسب با نیازها

درب های سوئینگ همیشه دارای چهارچوب و قاب هستند. اما می توانند از مصالح مختلفی تهیه شده باشند؛ از چوب گرفته تا آلومینیوم، پلاستیک و شیشه. بنابراین می توان درب ساختمان را متناسب با فضای دلخواه خود تنظیم کرد.به طور سنتی اکثر درب های سوئینگ دستی هستند، اما هنگامی که درب سوئینگ خودکار انتخاب می کنید، طیف وسیعی از مزایای اضافی را هم دریافت می کنید.

با کلیک روی هر کدام از دکمه های فوق در پلتفورم موبایل به صورت مستقیم به کارشناسان باران در وصل خواهید شد و در اسرع وقت استعلام قیمت درب اتوماتیک خود را از ما دریافت خواهید کرد.

در صورتی که با کامپیوتر این مقاله را مطالعه می فرمایید برای ارتباط با کارشناسان باران در میتوانید با شماره های زیر ارتباط برقرار نمایید.

۳۴۵۰۰۰۸۹–۰۲۶

 ۰۲۶-۹۱۰۰۳۲۳۵

۴۶۰۱۱۶۹–۰۹۱۲

info@barandoor.com

 

 عملکرد درب سوئینگ

درب‌های سوئینگ اتوماتیک که در ایران به درهای اتوماتیک لولایی هم مشهور هستند، هم برای درب های داخل بنا و هم برای درب های خارج بنا مناسب هستند. آن ها می توانند با آستانه یا بدون آستانه طراحی شوند و می توانند تعدادی از نیازهای یک ورودی را برآورده کنند. درهای سوئینگ به عنوان خروجی­های اضطراری بسیار پرکاربرد هستند. این درب ها در برابر رخ دادن حوادث ناگهانی مقاوم مثلاً با کنترل دود و آتش نقش یک ضد حریق را بازی می کنند. علاوه بر این،  می توانند برای امنیت بیشتر، حفاظ ضد سرقت هم داشته باشند. در صورت نیاز ، طیفی از ویژگی‌ها مانند عایق صدا بودن را می توان به این نوع درب ها اضافه کرد.

عملکرد درب سوئینگ

عملکرد درب سوئینگ

مزایای درب های سوئینگ

  • به خاطر طراحی ساده، درب های سوئینگ به راحتی کار می کنند و بسیار کاربرد آسانی دارند.
  • این درب‌ها کلاسیک هستند و انتخابی بدیهی برای  مالکان ساختمان می باشند.
  • بیشترین انتخاب را میان انواع در دارند و می‌توان از مدل‌های متنوع و مختلف انتخاب کرد.
  • درهای سوئینگ، بادوام و قابل اطمینان هستند. مکانیزم ساده آن‌ها، این نوع درب ها را برای مدت طولانی ماندگار می سازد.
  • در مقایسه با درب های کشویی، درب های سوئینگ می‌توانند در مقابل بسته شدن ناگهانی، بدون شکستن یا اختلال، دوام بیاورند.
  • برای تعمیر درب سوئینگ، به شخص حرفه ای نیازی نیست و حتی نصب آن نیز بسیار آسان است.
  • این دربها خواص عایق بندی خوبی دارند. آن ها می‌توانند نسبت به درب های کشویی مانع از نفوذ رطوبت، بو، و شوند.
  • جور کردن(جفت کردن) آنها کاملا کم هزینه است. در مقایسه با درب های کشویی یا انواع دیگر درب، درب های سوئینگ زیاد گران قیمت نیستند.

 

معایب درب‌های سوئینگ

  • به دلیل شعاع باز شدن این درب ها، به فضای معینی نیاز دارند. به همین دلیل است که آنها برای کمد یا اتاق هایی که فضای کمتری دارند، ایده‌آل نیستند.
  • اگر محدودکننده های خاصی نصب نشوند، ‌درب های سوئینگ می توانند به مبلمان یا دیوار ضربه بزنند و به آن ها آسیب  برسانند.
  • لولاها به مرور زمان به سرویس نیاز دارند، در غیر این صورت صدای جیرجیر تولید می کنند و می توانند هنگام باز و بسته شدن باعث ناراحتی و آزار شوند.
  • لنگه ی درب می تواند به مرور زمان کج شود و این باعث می شود درب کف زمین را خراش دهد.

 

اتوماتیک بودن درب سوئینگ

هنگامی که یک درب سوئینگ اتوماتیک را به جای یک درب دستی انتخاب می کنید، دسترسی به ساختمان و استانداردهای بهداشتی را افزایش می دهید، و از یک معبر بدون مانع (ساختمان و تسهیلاتی که برای افراد با ناتوانی جسمی و ذهنی قابل دسترسی و استفاده هستند) اطمینان حاصل می‌کنید. با تعبیه یک قفل امنیت، می توان مطمئن شد که چنین‌ درب هایی، ایمنی ساختمان شما  را افزایش می دهد.

  • آموزش جامع انواع درب اتومات

آموزش جامع انواع درب اتومات

آموزش جامع انواع درب اتومات در ایران (این محتوا کپی است) تشریح شکل ظاهری انواع درب اتوماتیک   مقدمه انواع درب های اتوماتیک نمونه ای از پیشرفت علم و تکنولوژی به شمار می روند که [...]

  • مناسبترین کرکره برقی پارکینگی

قیمت کرکره برقی پارکینگ در کرج

نکات مهم در انتخاب درب کرکره برقی پارکینگ     فهرست مطالب کرکره برقی در چه مکان هایی بیشترین کاربرد را دارد؟ برای انتخاب نوع کرکره یا شاتر باید به چه مواردی دقت [...]

  • درب دانشگاه

نقش درب های اتوماتیک در دانشگاه ها و موسسات آموزشی (درب دانشگاه)

(نصب درب دانشگاه) نقش درب های اتوماتیک در دانشگاه ها    فهرست مطالب : نقش زیبایی درب اتوماتیک در مدارس صرفه جویی در انرژی و هزینه در تاسیسات آموزشی مزیت درب اتوماتیک در کتابخانه دانشگاه [...]

با کلیک روی هر کدام از دکمه های فوق به صورت مستقیم وارد صفحه درب اتوماتیک مد نظر خواهید شد و اطلاعات تکمیلی را در این خصوص مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده و دانلود مقاله کامل درب اتوماتیک اینجا را کلیک کنید.

 

درب‌های کشویی

درب های کشویی، به طور ویژه طراحی می شوند تا به طور افقی، روی ریل های فلزی با یک صفحه ی ثابت و یک صفحه ی عامل سر بخورند. با توجه به این حقیقت که صفحات درهای کشویی با فضای اتاق یا پاسیو تداخل ندارند، جای کمتری را می گیرند و حتی می توانند در فضاهای تنگ تری نصب شوند. امروزه، درب های کشویی به عنوان درب کمد و آشپزخانه، به گزینه ی مورد پسند همه تبدیل شده اند، اما می توانند برای جداسازی اتاق ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

درب های کشویی در مقایسه با درب‌های سوئینگ

می‌بینید که هردو نوع درب، نسبت به معایبشان، مزایای بیشتری دارند. توصیه ی هردو نوع این درب‌ها کار اشتباهی

نیست. اما به یاد داشته باشید که درب های کشویی برای اتاق هایی که فضای کمتری دارند ایده آل هستند و درب های سوئینگ کم هزینه تر و برای عایق بندی بهترین گزینه هستند. و نهایتا شما دربی را انتخاب می کنید که نیازهای شما را پاسخگو باشد. عملکرد درب به شناخت انواع گونه های مختلف درب برای بستن، و ایمن ‌سازی فضا  اشاره می کند. به منظور طراحی برای مجموعه ای از ساختمان ها، شامل خانه، ادارات، فضاهای عمومی، و محیط‌های صنعتی، انتخاب عملکرد درب برای کنترل محیط و عبور و مرور مردم، ضروری است. درب های سوئینگ، که معمولا به عنوان درب های لولایی نیز شناخته می‌شوند، با چرخش روی لولاهای نصب شده روی چارچوب کناری عمل می کنند. وقتی درب سوئینگ، هل داده می شود یا کشیده می شود، حول این چارچوب و آستانه(مدخل) می چرخد. این درب ها، برای اطمینان از وجود فضای کافی برای کاملا باز شدن درب، به طراحانی نیاز دارند تا فاصله مورد نیاز برای چرخش درب را بررسی کنند. درب سوئینگ، به خاطر راحتی آن در دسترسی و عبور، پرکاربردترین سیستم درب به حساب می آید. در بیشتر موارد، محور چرخش عمودی است، اما می توان آن را لولا زد تا تا محور چرخش در صفحه درب نباشد این باعث کاهش فضای مورد نیاز در سمتی است که درب باز می شود؛ مانند درب قطار و هواپیما. به همین خاطر است که درب سرویس بهداشتی به طرف داخل باز می شود. برخی از تغییرات درب های لولایی شامل درب های سوئینگ (که به داخل و خارج باز می شوند)، درب های فرانسوی و درب های هلندی هستند. جابجایی و چرخش، به سمتی از درب که لولا حرکت می کند و شیوه ای که درب به طرف داخل یا خارج اتاق یا خانه می‌چرخد. برمی‌گردد. روشی  را که موقع انتخاب، دوست دارید درب  باز شود را در نظر بگیرید..

نوع لولاهای مورد نیاز برای درب های سوئینگ

درب های دست‌ساز که با دست باز و بسته می شوند، باید دارای لولاهای بلبرینگ، و بلبرینگ دیسک باشند .استفاده ی مداوم، باعث انتخاب لولا بین مدل دیسکی یا بلبرینگی می شود. اما لولاهای بلبرینگی در برنامه های با استفاده ‌ی زیاد،گزینه ی ارجح است

به طور کلی یک درب اجزای نسبتا زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها برای بیشتر مردم ناشناخته است. یک درب سوئینگ پایه ی لولایی با یک دسته، همان طور که معمولاً در بسیاری از خانه ها یافت می شود، شامل موارد زیر است:

بخش های یک درب لولایی استاندارد:

  • ریل ها: ریل ها قطعات متقاطع افقی هستندکه صفحات درب را در جای خود نگه می دارند. ریل مرکزی ریل قفل نامیده می شود و معمولاً ضخیم تر از ریل های دیگر است.
  • پلکان: قطعات متقاطع عمودی هستند که صفحات درب را در جای خود نگه می دارند. پلکان مرکزی، میاندار نامیده می شود.
  • صفحات: پنل ها بدنه اصلی درب را با پر کردن فضاهای بین ریل ها و پلکان ها تشکیل می دهند.
  • لایت: پنجره های کوچکی که معمولا در بالای درب قرار می گیرند به منظور داخل شدن نور.
  • لولاها: به یک طرف درب وصل می شوند، به درب اجازه می دهند تا برای باز و بسته شدن بچرخد.
  • دسته: به سمت مخالف درب به طرف لولاها متصل می شود.دسته کمک می کند که درب سالم بماند فقط هنگامی که با دسته باز و بسته می شود.
  • صفحه پاخور: اگر یکی به درب وصل شود، در امتداد یک سوم پایین در قرار می گیرد.
  • تیر سر درب: میله ای چوبی (یا سنگی، یا جنس دیگر) است که به بالای چارچوب در نصب می شود.
  • پنجره‌ی بالای درب: یک پنجره کوچک (یا دریچه ای پنجره مانند) است که در بالای سردرب قرار می گیرد.این  پنجره ها، هم برای داخل شدن نور خورشید و هم برای تهویه، مفید هستند.

قیمت درب سوئینگ

قیمت درب سوئینگ در بازار لوازم و تجهیزات ساختمان متنوع است. قیمت این درها به جنس در، دستی یا اتوماتیک بودن آن ، برند تولیدکننده ، متراژ ، نوع شیشه استفاده شده و عوامل بسیاری بستگی دارد.

برای اطلاع از قیمت های نهایی روی دکمه زیر در پلتفورم موبایل کلیک کنید ویا با شماره های اعلامی تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس جهت ارتباط با کارشناسان درب اتوماتیک باران دُر

۳۴۵۰۰۰۸۹–۰۲۶

 ۰۲۶-۹۱۰۰۳۲۳۵

۴۶۰۱۱۶۹–۰۹۱۲

info@barandoor.com

کلام پایانی

درب سوئینگ، یک تکنیک ساده شده و آسان است. این درب اساسا یک محور چرخشی دارد که ورودی اتاق، یا ساختمان یا وسیله نقلیه را می بندد. چرخش روی لولا صورت می گیرد. لولا مانند درب اتوماتیک، به دو جهت می‌چرخد. البته گاهی اوقات لولا می تواند در هر دو جهت بچرخد و باز شود. اکثرا، یک درب سوئینگ از استیل، فلز، آلومینیوم، شیشه یا ام دی اف جامد ساخته می شود.گرفتن دسته در و چرخش صحیح، اهمیت خاصی دارد زیرا تیر سر درب معمولا به صورت شیبدار و محکم به چارچوب چسبیده است. چرخش نادرست، می‌ تواند سبب کاملا بسته شدن در شود (طوری که هیچ منفذی برای عبور نور وجود نداشته باشد). این کار با یک چرخش درست، قابل برگشت است. امروزه، درب های سوئینگ اتوماتیک بسیار مورد تقاضا هستند.

به این موضوع امتیاز دهید