آشنایی با درب سکشنال (درب زیر سقفی )

درب های سکشنال بهترین گزینه برای پارکینگ ساختمان ها محسوب می شود. این نوع درب، در گروه درب های اتوماتیک قرار دارد که به صورت زیر سقفی است. این نوع درب ها برای مکان هایی مناسب است که فضا محدود و ارتفاع سقف از حد استاندارد کوتاه تر است. در این مقاله قرار است با درب سکشنال بیشتر آشنا شویم پس با ما همراه باشید

 فهرست مطالب مقاله جامع درب‌ سکشنال (درب زیر سقفی) | باران دُر

  • تعریف درب سکشنال  
  • عملکرد درب سکشنال
  • تاریخچه درب سکشنال
  • مزایای و معایب درب های سکشنال
  • اجزای درب سکشنال
  • قیمت درب سکشنال
  • کلام پایانی

درب سکشنال چیست؟

درب های سکشنال از صفحات جداگانه ای ساخته می شوند که به طور خودکار به سمت بالا جمع می شوند و به موازات سقف پارکینگ قرار می گیرند. درب های سکشنال از سه تا هشت قسمت ساخته می شوند که به وسیله ‌ی لولاهای قوی کنار هم ثابت شده اند.کاستر یا چرخک ها به لبه های قاب ثابت می شوند تا درب بتواند از مسیری که به قاب و سقف ثابت است، به بالا و پایین حرکت کند. درب های سکشنال، درب های پنلی یا صفحه ای نیز نامیده می شوند. آن‌ها می توانند به طور قابل ملاحظه ای از سایزی به کوچکی (ارتفاع) ۱۹۰۰×۱۵۰۰(عرض)، تا سایزی به بزرگی ۳۷۰۰ (ارتفاع)×۹۰۰۰ (عرض)متفاوت باشند.

عملکرد درب سکشنال

حداکثر ارتفاع و عرض یک درب سکشنال با استحکام و ماده ی به کار رفته برای تولید درب مشخص می شود. درب های سکشنال معمولاً با سیستم فنری سوئینگ کار می کنند. اکثر آن‌ها، اکنون به طور اتوماتیک با استفاده از یک ریموت درب پارکینگ کار می کنند، اما همه‌ درب ها باید بالانس شوند تا بتوانند به طور دستی به سمت بالا نیز بسته شوند. درب های سکشنال از جنس های مختلفی مثل استیل، چوب، وینیل، آلومینیوم، و شیشه ساخته می شوند. مواد به کار رفته برای ساخت درب سکشنال پارکینگ شما، معمولا با هدف شما از یک درب و بودجه ی شما مشخص می شود.

درب پارکینگی

قیمت و توضیحات کلی در خصوص درب پارکینگی

تاریخچه ای از درب سکشنال پارکینگ یا پارکینگ

اگرچه ریشه ی درب سکشنال پارکینگ به برخی مقالات مجلات علمی قدیمی باز می گردد. در این مقالات به اولین شخصی اشاره شده که درب های بالارو پارکینگ را طراحی و تولید کرد، آقای سی جی جانسون  که “شرکت درب بالارو جانسون” را در سال ۱۹۲۱ راه اندازی کرد. با بالا رفتن قدمت استفاده از اتومبیل و محبوبیت آن، روشی مناسب برای رانندگان نیاز شد که بتوانند وسایل نقلیه خود در یک پارکینگ امن نگهداری کنند. در سال ۱۹۲۶، شرکت جانسون یک قدم جلوتر رفت تا اولین ریموت الکترونیکی درب سکشنال پارکینگ را طراحی کند. برخلاف موتورهای درب سکشنال پارکینگ که امروز متصل به Wi-Fiهستند ، در آن زمان برای باز کردن درب باید دکمه روی یک تیرک کنار درب پارکینگ فشار داده می شد. اولین ریموت­های از راه دور با امواج رایویی در سال ۱۹۳۱ طراحی شدند. درب های پارکینگ سکشنال با استفاده از تعداد مختلفی از پانل ها بسته به ارتفاع و عرض درب پارکینگ طراحی می شوند. یک درب سکشنال استاندارد پارکینگ بین ۴ تا ۵ صفحه دارد که به سمت بالا جمع و بسته می شود و با استفاده از یک سیستم سوئینگ برای مقابله با وزن درب، این کار به خوبی انجام می گیرد. در طول سال ها، درب های سکشنال پارکینگ، با استفاده از بسیاری از مواد از جمله استیل، آلومینیوم، چوب و شیشه طراحی شده اند.

با کلیک روی هر کدام از دکمه های فوق در پلتفورم موبایل به صورت مستقیم به کارشناسان باران در وصل خواهید شد و در اسرع وقت استعلام قیمت درب اتوماتیک خود را از ما دریافت خواهید کرد.

در صورتی که با کامپیوتر این مقاله را مطالعه می فرمایید برای ارتباط با کارشناسان باران در میتوانید با شماره های زیر ارتباط برقرار نمایید.

۳۴۵۰۰۰۸۹–۰۲۶

 ۰۲۶-۹۱۰۰۳۲۳۵

۴۶۰۱۱۶۹–۰۹۱۲

info@barandoor.com

مزایای درب های سکشنال پارکینگ

  • برخلاف درب های معمولی، درب های سکشنال برای باز شدن به فضای خارج از درب احتیاج ندارند. و اتومبیل های خارج از پارکینگ می توانند بسیار نزدیک به درب پارک کنند.
  • نسبت به درب استاندارد استفاده از چندین صفحه، فشار کمتری به چرخک ها وارد می کند.
  • با مقرون به صرفه کردن هزینه تعمیرات، صفحات آسیب دیده را می توان تعویض کرد.
  • درب های سکشنال می توانند از مواد بسیاری ساخته شوند و می توانند برای مواردی مانند تهویه، روشنایی طبیعی، حفاظت در مقابل آتش، عایق، امنیت ساخته شوند.
  • درب های سکشنال نسبت به درب های غلتکی مستحکم‌تر و مقاومت بیشتری در برابر آسیب باد و طوفان دارند.
  • درب‌های سکشنال بسیار ایمن هستند.

 

معایب درب های سکشنال پارکینگ

  • یک درب سکشنال تقریباً ۲۵۰ میلی متر از فضای زیر سقف را که می تواند برای انبار استفاده شود اشغال می کند.
  • درب سکشنال، قسمت های متحرک زیادی دارد که نیاز به نگهداری منظم دارد .
  • تعمیرات باید توسط تکنسین های واجد شرایط و با تجربه‌ درب پارکینگ انجام شود، زیرا درب های سکشنال می تواند برای آدم فنی و آماتور خانه خطرناک باشد.
  • درب های سکشنال، با ۲۴ قطعه که به هم وصل شده اند ساخته می‌شوند. آن ها معمولا با۱۴-۱۶ زبانه فلزی و موجود در سایز استاندارد تشکیل می‌شوند.
  • درب به صورت عمودی، به دیوار بالای نصب می شود. اما، یک لبه افقی وجود دارد که باید به سقف ثابت شود بنابراین، برای پشتیبانی آن فضا نیاز است.

 

مزایای درب سکشنال

مزایا و معایب درب سکشنال

  • آموزش جامع انواع درب اتومات

آموزش جامع انواع درب اتومات

آموزش جامع انواع درب اتومات در ایران (این محتوا کپی است) تشریح شکل ظاهری انواع درب اتوماتیک   مقدمه انواع درب های اتوماتیک نمونه ای از پیشرفت علم و تکنولوژی به شمار می روند که [...]

  • مناسبترین کرکره برقی پارکینگی

قیمت کرکره برقی پارکینگ در کرج

نکات مهم در انتخاب درب کرکره برقی پارکینگ     فهرست مطالب کرکره برقی در چه مکان هایی بیشترین کاربرد را دارد؟ برای انتخاب نوع کرکره یا شاتر باید به چه مواردی دقت [...]

  • درب دانشگاه

نقش درب های اتوماتیک در دانشگاه ها و موسسات آموزشی (درب دانشگاه)

(نصب درب دانشگاه) نقش درب های اتوماتیک در دانشگاه ها    فهرست مطالب : نقش زیبایی درب اتوماتیک در مدارس صرفه جویی در انرژی و هزینه در تاسیسات آموزشی مزیت درب اتوماتیک در کتابخانه دانشگاه [...]

با کلیک روی هر کدام از دکمه های فوق به صورت مستقیم وارد صفحه درب اتوماتیک مد نظر خواهید شد و اطلاعات تکمیلی را در این خصوص مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده و دانلود مقاله کامل درب اتوماتیک اینجا را کلیک کنید.

 

اجزای درب سکشنال پارکینگ

وقت آن رسیده که بدانیم درب پارکینگ چطور کار می‌کند؟ این درب ها در طرح بزرگ خیلی پیچیده نیستند. آنها از تعداد کمی از قطعات به هم پیوسته تشکیل شده اند که عملکردهای ساده ای را اجرا می کنند. هنگامی که قسمت های مختلف درب پارکینگ و عملکردهای آنها را درک کردید، متوجه می شوید که چه چیزی باعث بالا و پایین رفتن درب می شود و چگونهَ برای کمک به آشنایی با قسمتهای مختلف درب پارکینگ و نام قطعات درب پارکینگ، در اینجا یک نمای کلی از هر یک از قطعات اصلی را ارایه می دهیم.

۱– درباز کن

گذشته از خود درب، بارزترین قسمت مکانیزم بازکردن، اپراتور است . اپراتور به شکل یک جعبه آویزان از سقف است، با سیمی که برای اتصال به یک خروجی امتداد دارد. در بازکن همان چیزی است که از سوئیچ و از راه دور، هنگام فشار دادن دکمه برای باز شدن درب، سیگنال دریافت می کند و شامل موتوری است که انرژی مورد نیاز برای تنظیم مکانیزم در حرکت را تولید می کند.

۲-فنرها

درب های پارکینگ برای تولید تمام انرژی مورد نیاز برای بلند کردن درب به موتور متکی نیستند. آنها انرژی بسیار زیادی را صرف می‌کنند و کارآمدترین روش محسوب نمی شوند. موتور روند حرکت را کنترل می کند و قرار دادن فنرهای سوئینگ بالای درب، حرکت را آسان تر می کند. فنرها دارای انرژی پتانسیل ارتجاعی هستند که می تواند انرژی کافی برای تعادل وزن درب را تولید کنند. به همین دلیل است که اگر درب پارکینگ را به صورت دستی بلند کنید، درهیچ جایی نمی توانید وزنی نزدیک به وزن کامل درب را مهار ‌کنید.

۳-لوله

 محور لوله ،میله ای است که بالای درب قرار می گیرد و فنرهای سوئینگ را در جای خود نگه می دارد. حرکت نمی‌کند، اما وجود آن به فنرها اجازه می دهد عملکردی را که باید انجام دهند داشته باشند.

۴-طبل، چلیک

در اصل چرخ قرقره ای است که به انتهای محور لوله متصل است. وقتی انرژی حاصل از فنرها آزاد می شود، باعث چرخش طبل ها می شود. از آنجایی که طبل ها به کابل ها متصل می شوند، این چرخش باعث حرکت کابل ها می شود.

۵-کابل ها

نقطه اتصال بین مکانیزم باز شدن و درب به صورت کابلهای بالابر فلزی در هر طرف درب است. پایین هر کابل به پایین درب متصل می شود، در حالی که قسمت بالای آن به طبل متصل می شود. وقتی طبل می چرخد ​​، شروع به غلتیدن کابل می کند. همانطور که کابل ها به سمت بالا کشیده می شوند، آنها در را با خود بلند می کنند.

۶-زنجیرها و غلتک ها

 اجزای درب پارکینگ که تاکنون پوشش داده ایم، درب پارکینگ را جمع می کنند. اما اگر درب سکشنال، در یک مسیر مشخص قرار نگیرد، ممکن است به سقف برخورد کند، به یک طرف کج شود یا ضربه ببیند. زنجیرها و غلتک ها جلوی این اتفاق را می گیرند. غلتک ها اساسا چرخ های کوچکی هستند که در امتداد دو طرف درب پارکینگ نصب شده اند.آن ها در ریل‌های فلزی قرار می گیرند که مسیری را که درب برای باز و بسته شدن نیاز به طی کردن آن دارد را دنبال می کنند. وقتی با این مکانیزم، درب بالا می رود، غلتک ها در داخل مسیر حرکت می کنند تا درب به حرکت خود به طرف بالا و پایین ادامه دهد. به عنوان یک ویژگی ایمن، در هر صورت اگر درب پارکینگ شما از این مسیر خارج شود، دیگر نمی تواند باز شود.

۷-قلاب ها و لولاها

قلاب ها و لولاها هر دو نقشی را در ارتباط با اتصال به مکانیزم درب پارکینگ اجرا می کنند. قلاب ها قطعات فلزی هستند که کابل ها و غلتک ها را به کناره های درب پارکینگ محکم نگه می دارند.

۸-مانع آب‌و هوایی

 نکته اصلی درب پارکینگ این است که از ماشین و خانه خود در برابر باران، برف، حشرات و سایرعناصر طبیعی  محافظت می کند. اگر این کار را انجام ندهد، مکانیزم کلی، بی تاثیر خواهد بود. به همین دلیل درهای پارکینگ دارای آب بند یا مانع در طرفین و پایین دهانه هستند.آب بندها فاصله کوچک بین درب و دیوارها را پر می کنند و پارکینگ را در هوای باز عایق بندی می نمایند.

۹- حسگرهای امنیتی

درب های پارکینگ بسیار بزرگ و سنگین هستند و اگر به درستی کنترل نشوند خطر ایمنی بالقوه ای دارند. به همین دلیل درب های پارکینگ دارای سنسورهای ایمنی چشم الکترونیک هستند که برای جلوگیری از حوادث طراحی شده اند.

۱۰- سیم اضطراری

یکی دیگر از ویژگی های ایمنی، سیم اضطراری است. اگرچه ممکن است هرگز از آن استفاده نکرده باشید، اما احتمالاً با آن آشنا هستید. این سیم از اپراتور درب آویزان است، که معمولاً با یک برچسب قرمز در انتها، آن را  برجسته می کند. وقتی آن را می کشید، موتور درب بازکن را قطع می کند.

درب پارکینگی سکشنال

خرید درب پارکینگی

قیمت درب سکشنال

درب سکشنال نوعی درب مدرن است که برای استفاده در ساختمان های تازه تاسیس بسیار توصیه می شود. این درب ها در ابعاد، طرح ها و رنگ های مختلف عرضه می شوند و به همین دلیل طیف قیمت این نوع درب ها بسیار گسترده است. علاوه بر این، قیمت درب های سکشنال به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. اول از همه جنس درب، کیفیت آن و نوع موتور درب تعیین کننده قیمت هستند. همچنین وزن و ابعاد درب در میزان هزینه تاثیرگذار هستند.

 

 

شماره های تماس جهت ارتباط با کارشناسان درب اتوماتیک باران دُر

۳۴۵۰۰۰۸۹–۰۲۶

 ۰۲۶-۹۱۰۰۳۲۳۵

۴۶۰۱۱۶۹–۰۹۱۲

info@barandoor.com

کلام پایانی

در این نوشتار به بررسی درب سکشنال (درب زیر سقفی یا درب پارکینگی) پرداختیم که زیبایی و امنیت را به ساختمان­های امروزی هدیه می دهد. این نوع درب ها به صورت زیر سقفی هستند بنابراین فضای کمی را اشغال می کنند و مناسب پارکینگ های کوچک می باشند.

به این موضوع امتیاز دهید