آموزش تعمیر در برقی و راهکارهای مواجهه با مشکلات دربهای برقی

درب برقی (درب اتوماتیک اسلایدینگ یا سایر درب های اتوماتیک) یکی از رایج ترین درب هایی است که امروزه در مکان های مختلف از جمله پارکینگ  ها ، مراکز تجاری ، دولتی ، شهر بازی ها و .. مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه عملکرد درب های برقی با یکدیگر متفاوت است و برای فضاهایی با شرایط خاص مناسب است. نسل جدیدتر درب ها که با نام در برقی شناخته می شوند، از تکنولوژی های پیشرفته روز بهره می برند و عمل باز و بسته کردن درب را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهند.

در برقی یا درب اتوماتیک امروزه به طور گسترده مورد استفاده  قرار میگیرد  امروز در بلاگ آچیلان دُر قصد داریم در مورد آشنایی با قطعات در اتوماتیک، تعمیر در برقی ، شناسایی مشکلات پیرامون درب اتوماتیک و … صحبت کنیم.

برای تعمیر در برقی ابتدا باید با قطعات درب برقی اشنا باشیم سپس مشکلات و خرابی های ظاهری و داخلی را مورد بررسی قرار دهیم ،بعد از شناسایی مشکل اقدام به تعمیر در برقی می‌نماییم.

 

باران دُر، تعمیر در برقی

شرکت ارائه دهنده خدمات درب های اتوماتیک باران دُر، “تعمیر در برقی

انواع قطعات درب برقی

برای تعمیر در برقی ابتدا باید قطعات در برقی را به خوبی بشناسیم.

از مهمترین قطعات در برقی می‌توان به :

  • اپراتور در برقی

اپراتور در برقی متشکل از اجزاء بسیاری است، مثلا موتور درب اتوماتیک ، کنترل باکس و … که صدمه دیدن هر یک از اجزاء موجب از کار افتادن کل سیستم می‌گردد.

  • موتور در برقی

می‌توان گفت موتور درب اتوماتیک یکی از اجزاء گران قیمت و اصلی اپراتور در برقی است که با وجود کوچکترین ایراد در ان موجب اخلال در باز و بسته شدن در اتوماتیک می‌گردد.

(مهمترین قسمت در تعمیر در برقی قسمت موتور درب اتوماتیک می‌باشد)

  • کنترل باکس

کنترل باکس به مغز اپراتوردراتوماتیک تشبیه شده است، اگر به کنترل باکس کوچکترین ضربه ای وارد شود امکان دارد کل سیستم لاک شود و در برقی شما از کار بیفتد.

  • چشم وسنسور در برقی

چشم و سنسور در اتوماتیک نیز وظیفه اسکن محیط تعریف شده را دارد که اگر لنز چشمی بیش از حد کثیف شود و یا سیمهای ان کشیده یا ضربه ای ناخواسته به ان وارد شود قادر به اسکن نبوده و در باز و بسته شدن درب اخلال به وجود می‌اید.

  • برد

در تمامی سیستم ها برد نقش مهمی را ایفا میکند، درب اتوماتیک هم از این قائده مستثنا نیست.اگر یک تعمیرکار حرفه ای نیستید و یا با انواع برد ها اشنا نیستید به هیچ وجه برد درب اتوماتیک را دستکاری نکنید چرا که حساس ترین قطعه برد سیستم می‌باشد.

  • منبع تغذیه

پاور سوپلای یا منبع تغذیه وظیفه تامین برق اپراتور را بر عهده دارد، اگر جریان برق به درستی وارد نشود و یا به هر دلیلی منبع تغذیه درب اتوماتیک شما از کار بیفتد سیستم خاموش شده و امکان دارد به برد و سایر اجزاء برقی هم اسیب جدی وارد شود.

  • تسمه درب اتوماتیک

وظیقه تسمه ها مشخص است. در صورت پارگی در تسمه درب برقی حتی اگر هنگر ، موتور، کنترل باکس ، غلطک ها و تمامی اجزاء سیستم به درستی کار خود را انجام دهند متاسفانه درب برقی شما قادر به باز و بسته شدن نمی‌باشد. پس به این نکته هم با دقت توجه داشته باشید.

  • فریم

آیا خرابی فریم و چارچوب در اتوماتیک روی درب تاثیر می‌گذارد؟

با تعویض فریم ایا می‌توان به کاهش هزینه ها و در تعمیر در برقی کمک کرد؟

شاید برای برخی از دوستان این سوال پیش بیاید که فریم در برقی چگونه ممکن است باعث ایجاد خرابی در درب اتوماتیک شود؟؟

دوستان دقت داشته باشید در مبحث تعمیر در برقی حتی کم اهمیت ترین قطعات ممکن است برای شما مشکلات بزرگی به وجود آورند .

اگر بر اثر ضربه فریم درب برقی شما آسیب ببیند(ایجاد قوری و یا تو رفتگی) و یا حتی خم شدن فریم از بالا و یا پایین باعث استاپ درب میگردد.

 

تعمیر درب برقی

تعمیر درب برقی در کرج

 

  • هنگر (غلطک)

شُل شدن هنگر ها باعث می‌شود غلطک ها به خوبی عمل نکنند.

پس برای تعمیر درب برقی یکی از مواردی که باید چک گردد قطعه هنگر است.

  • هرزگرد

هرزگرد ها از جنس پلاستیک هستند اگر به هرزگرد حرارت وارد شود، شکستگی و یا شل شدن پیچ ها و … از عواملی است که باعث ایجاد اخلال در کار درب اتوماتیک می‌شود.

  • فولی سرموتور

فولی سرموتور بهتر است روز نصب روغن کاری و سرویس گردد، همچنین بعد از شش ماه نیاز به چک و سرویس می‌باشد تا مشکلی در باز و بسته کردن درب به وجود نیاورد.

قطعات فوق اشاره کرد، که خرابی در هر یکی از اجزاء فوق می‌تواند در کل سیستم درب اتوماتیک اخلال ایجاد نماید.

 

موارد فوق مشکلات رایجی هستند که در پروژه های نصب شده درب های برقی بسیار به چشم می‌خوردند.

برای رفع مشکلات فوق توصیه می‌شود بدون اینکه به نیرو های غیر متخصص این اجازه داده شود که دستگاه را باز کنند با نمایندگی های آچیلان دُر تماس و از مشاوره های تکنسین ها و کارشناسان بهره ببرید.

 

برای دیدن ویدئو های ما می‌توانید از همینجا وارد اینستاگرام باران دُر شوید.

همچنین برای اطلاع از قیمت موتور درب اتوماتیک با کاشناسان ما در ارتباط باشید.
به این موضوع امتیاز دهید