مشاوره خرید و نصب درب بیمارستان یا درب هرماتیک

نام این مدل از درب اتوماتیک گویای کاربرد آن است،این مدل درب مختص بیمارستان می‌باشد ؛در واقع عمده مصرف آنها در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی، اتاق عمل، رادیولوژی ، بخش سی تی اسکن و … می‌باشد.ولی علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ، از درب اتوماتیک بیمارستانی در سازمان های اتمی، داروسازی ها ، اتاق سرور و دیتا سنتر نیز استفاده می شود.

 

فهرست مطالب این پست :

  • توضیح و آشنایی با درب اتوماتیک بیمارستانی
  • انواع درب اتوماتیک بیمارستانی باران دُر
  • درب سیل ( seal Doors ):
  • درب هرماتیک ( hermatic Doors) :
  • درب ضد اشعه : (X-RAY Doors)

 

 

کانال های ارتباطی با شرکت درب اتوماتیک باران دُر

 

 

درب بیمارستانی هرماتیک

درب بیمارستانی هرماتیک باران دُر

 

توضیح مختصری از درب اتوماتیک بیمارستانی

 درب بیمارستانی از انواع درب اتوماتیک می‌باشد که به صورت تک لت و به حالت ریلی رایج می‌باشد، چرا که بحث ایزوله کردن این درها در حالت های لولایی و یا دو لت ریلی ، کاری پیچیده و تخصصی است ، لازم به ذکر است شرکت باران دُر با استفاده از کادر مجرب و حرفه ای خویش توانایی اجرای درب اتوماتیک بیمارستانی به صورت دو لت کشویی و لولایی را دارد.

منظور از ایزوله بودن درب اتوماتیک بیمارستانی این است که باید این مدل درها به گونه ای طراحی و نصب شوندکه هیچ هوایی بین محیط خارجی و محیط داخلی رفت و آمد نداشته باشد ،همچنین از خروج پرتو و  مواد مضر دارویی، رادیواکتیو و اشعه نیز جلوگیری کند.

به همین منظوری بر حسب نوع در بیمارستانی تولید شده، ما از پوشش های سربی با ضخامت های  متفاوت استفاده می‌کنیم.

همچنین در این درب ها  از قطعاتی چون: ریل ، هنگر ،و سایر متعلقات درب اتوماتیک کشویی عادی نمی‌توان استفاده کرد؛ از آنجا که ظاهر این موارد با یکدیگر یکسان می باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان باران دُر در خصوص اجرای استاندارد درب های بیمارستانی  تماس حاصل نمایید.

 

 

انواع درب اتوماتیک بیمارستانی که امروز در ارتباط با آنها می‌خواهیم صحبت کنیم

  • درب هرماتیک
  • درب ضداشعه
  • درب سیل

 

درب هرماتیک ( Hermatic Doors ) :

 درب هرماتیک در لغت به معنی درب غیر قابل نفوذ می‌باشد. درب هرماتیک از انواع دیگر درب اتوماتیک بیمارستانی می‌باشد که در ورودی اتاق های عمل ، icu ، ccu  ، سوانح سوختگی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درصد ایزوله بودن این مدل درب بیمارستان کشویی نسبت به درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ به مراتب بیشتر است.

از درب هرماتیک برای ورودی بخش هایی که خاص و حساس  هستند و میزان انتقال میکروب و آلودگی در ان محل ها  بیشتر است توصیه می‌شود.

مکانیزم این مدل درب اتوماتیک ، مانند درب کشویی معمولی است ؛ یعنی شامل بخش الکترونیکی درب برقی ( اپراتور ،سنسور چشمی ، موتور و … ) می‌باشد و بخش مکانیکی آن با کمی تفاوت با درب برقی کشویی عادی بوده که در حالت درب هرماتیک شامل هنگر ، لولا و یراق آلات مخصوص درب ایزوله است و لازم به ذکر است که این موارد در پکیج اصلی موجود می‌باشد .
بعد از نصب درب های هرماتیک در بیمارستان یا محل هایی که شما تمایل به نصب درب دارید کارشناسان ما در کنار شما ابتدا درب را از هر نظر تست و سپس بعد از تاییدیه نهایی محصول را تحویل شما خواهند داد.

درب هرماتیک

درب هرماتیک بیمارستانی

 

درب ضد اشعه (X-RAY Door) :

 درب ضد اشعه یا درب اتوماتیک ضد تشعشع (X-RAY Door) در واقع همان درب سربی می باشد (از انواع درب ببیمارستان) . که این مدل از درب های بیمارستانی از مهم ترین و پرکاربردترین درب های بیمارستانی است .سیستم الکترونیکی آن مانند سایر دربهای اتوماتیک شامل برد، الکتروموتور و سنسورهای ایمنی است. ولی با توجه به وزن بالای لت های درب سربی ، سیستم های پیشنهادی همکاران فنی باران دُر استفاده از در اتوماتیک دو موتوره دانکر آلمانی با قدرت لیفت و ظرفیت موتور بالا می‌باشد.

عموما برای درب های بیمارستانی ضد اشعه بایستی از لت سربی استفاده کرد. رویه‌ی این مدل از درب برقی می‌تواند از جنس ام دی اف ، ورق کاپوزیت و یا از جنس استیل باشد.ضخامت ورق سرب کوبی شده در هزینه نهایی تاثیر گذار است.
حداقل ضخامت ورق سرب استفاده شده در درب های سربی بیمارستانی جهت دریافت استانداردهای لازم می‌بایست ۲ میل باشد.

درب اتوماتیک ایکس ری X-Ray Door

درب اتوماتیک ایکس ری X-Ray Door

درب سیل ( Seal Door) :

 نوعی از درب بیمارستان  (درب برقی ) است و در محل هایی که نیاز به ایزوله بودن هوای پیرامون خود دارند و همچنین درب نیز باید ایزوله باشد،مورد استفاده قرار میگیرد. حال می‌توان رویه‌ی لت این مدل از درب های بیمارستانی مانند درب اتوماتیک شیشه ای ، از جنس شیشه سکیوریت باشد و یا مانند درب های ضد اشعه از لت سربی یا لت استیل استفاده کرد.
درب سیل درواقع همان درب هوابند است.
بیشترین کاردبرد درب کشویی سیل در داخل کارخانجات مواد غذایی ،  آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی و داروسازی ها  و کلین روم ها ( cleanroom ) می‌باشد.

 

برای خرید درب اتوماتیک و یا سایر خدمات شرکت باران دُر ، مثل درب مثلثی ، درب خروج اضطراری، درب فولدینگ، درب ریولوینگ، درب تلسکوپی و دیگر محصولات ما، هم حالا می‌تواند با شماره های زیر تماس حاصل کرده و بعد از شنیدن نظرات کارشناسان ما اقدام به خرید مناسب تیرن درب برای ساختمان و یا تاسیسات خود نمایید.

 

کانال های ارتباطی با شرکت درب اتوماتیک باران دُر