درب اتوماتیک گردان یا درب چرخشی یا درب ریولوینگ!

 

یک درب گردان به طور معمول از سه یا چهار در (باله) تشکیل شده است که بر روی یک شفت مرکزی آویزان شده و در اطراف یک محور عمودی درون یک محفظه استوانه ای می چرخد. درب های اتوماتیک گردان همچنین از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار کارآمد هستند ، بنابراین از ، از دست دادن گرمایش یا سرمایش ساختمان می کاهد.

ساخت و ساز

در اطراف شفت (محور) مرکزی درب اتوماتیک گردان، معمولاً سه یا چهار صفحه وجود دارد که به آنها “بال” یا “برگ” می گویند. درهای گردان با قطر بزرگ می‌توانند اجسامی همچون کالسکه ها ، دوچرخه و قفسه های چرخ دار را در خود جای دهند. بلندترین در اتوماتیک گردان در حال حاضر ۵٫۲ متر ارتفاع دارد و دارای ۴ بال است.

درب های چرخشی ویترین دار

بعضی از “درب های اتوماتیک چرخشی” دارای محفظه کوچک شیشه ای هستند که اجازه می دهد شما اشیای کوچک مانند مجسمه ، آبنما ، مانکن های مد یا گل و گیاه و … برای عابرانی که از آنجا عبور می کنند به نمایش درآورید. چنین محفظه هایی را می توان در محور مرکزی نصب کرد ، یا به بال های درب چرخان متصل کرد. این مدل از درب های چرخشی را درب اتوماتیک گردان ویترین دار می‌نامند.

باله ای درهای چرخشی معمولاً از جنس شیشه های شفاف هستند. همچنین درب های گردان دستی با میله های فشار می چرخند و باعث چرخش همه باله ها می شوند. سرعت درب های چرخشی قابل کنترل است و شما به راحتی می‌توانید سرعت درب اتوماتیک تنظیم کنید تا از چرخش سریع درها توسط افراد جلوگیری نمایید.

امنیت 

درب های گردان می‌توانند وقتی که فاصله درها به اندازه کافی کم است بعضی مواقع برای محدود کردن ورود تنها برای یک نفر به عنوان وسایل امنیتی نیز استفاده شوند.
در حالی که در درب های معمولی اتوماتیک افراد پشت سر هم به راحتی می‌توانند به هم بچسبند و وارد یا خارج ساختمان شوند.

برای امنیت بالاتر می‌توانید از شیشه های ضد گلوله نیز در این مدل درب ها استفاده کنید.

گاهی اوقات یک درب گردان برای تردد یک طرفه طراحی می شود، به عنوان مثال در فرودگاه ها برای جلوگیری ار دور زدن پاسگاه های امنیتی مرز هوایی توسط افراد این مدل طراحی شده است.
اگر شما سفر هوایی در کشور هایی مختلف داشته اید متوجه این موضوع شده اید.
چنین درهایی با ترمز دستی یا اتوماتیک طراحی می شوند که در صورت ورود کسی از سمت نادرست توسط حسگر ، سنسور فعال شده و در لاک می‌شود، و درب به عقب می‌چرخد ​​تا به آن شخص اجازه خروج داده نشود!

استفاده به عنوان خروج اضطراری

استفاده اضطراری
در سال ۱۹۴۲ ، Cocoanut Grove ، یک کلوپ شبانه محبوب در بوستون ، ماساچوست ، در آتش شعله ور شد و باعث کشته شدن ۴۹۲ نفر شد.
از عمده دلایل اصلی ذکر شده برای تعداد بالای تلفات ، درب چرخان منفرد واقع در درب خروجی بود!
هنگامی که مردم وحشت زده سعی در استفاده از درب برای فرار داشتند ، درب گردان در بین اوار و افراد قفل شده و موجب مسدود شدن درب می‌گردد که همین امر باعث از بین رفتن تعداد بی شماری از افراد کلاب می‌شود.

یک سال بعد در سال ۱۹۴۳ ،یک قانون ایالتی تبیین شد که باید باله های درب گردان به صورت لولایی و تاشو طراحی شوند! به این صورت که باله های درب چرخشی حتما باید جمع شو به سمت بیرون باشند! بنابرین همین امر موجب می‌شود تا عابران در هنگام قفل شدن درب ، به راحتی با هدایت و فشار باله به سمت بیرون در تا تا کرده و خیلی سریع از محوطه استوانه ای درب گردان خارج شوند.

شما به هر نامی این مدل درب ها را صدا بزنید زیبا هستند!

درب اتوماتیک گردان (درب فولدینگ)یکی از زیباترین نوع درب ها و یکی از پیچیده ترین سیستم های درب اتوماتیک شیشه ای چرخشی می‌باشد. این مدل درب اتوماتیک شیشه ای گردان بیشتر در مکان هایی به کار گرفته می شوند که به علت محدودیت در عرض محل نصب دیوار ، امکان نصب دیگر درب های چرخشی وجود نداشته باشد، می‌توان از درب شیشه ای اتوماتیک گردان به صورت دو باله ، سه باله و یا چهار باله استفاده کرد .

 

در اتوماتیک گردان

در اتوماتیک گردان چرخشی

 

چرا درب اتوماتیک گردان؟

هنگامی که کنترل اوضاع در اولویت است درب های گردان ایده آل ترینِ درب ها هستند.
زیرا در طیف گسترده ای از سبک های درب شیشه ای موجود هستند و با پروفیل های قاب آلومینیومی در وزن های مختلف می‌توان آنها را یافت.
همچنین مدل های دو ، سه و چهار بال سطح انعطاف پذیری بی نظیری را به طراحان درب اتوماتیک چرخشی ارائه داده است.

 

ویژگی های درب اتوماتیک گردان

درب های اتوماتیک چرخشی با کوچکترین فشار دست عابران به راه می‌افتند و یک عملکرد پایدار و آسان با جریانی امن برای ترافیک ورودی ساختمان به راه می‌اندازند.

اگر بخواهیم به صورت شفاف تر صحبت کنیم عابران پیاده با استارت دستی ، درب ریولوینگ را فشار می دهند تا در به حرکت درآید ، سپس به محض این که درب شروع به حرکت کرد سیستم کنترل هوشمند ، کنترل درب را به عهده میگیرد و چرخش در اتوماتیک را از هر دو طرف تضمین میکند.

مدل جدید درب چرخشی اتوماتیک باران در با نام RD100 (بسام قبل) نمونه درب چرخشی است که در سیستم های ورودی کمک می‌کند تا سطح بالایی از عملکرد برای هر دفتر دولتی یا خصوصی به ارمغان آید.

درب اتوماتیک ریولوینگ باران در ایده آل برای ورودی های با ترافیک بالاست.

همچنین این مدل درب گردان بسیار جمع و جور است و به سادگی ترافیک های بالا را مخصوصا در بیمارستانها با سرعت بالا کنترل می‌کند.

درب گردان

درب اتوماتیک گردان