سارقان چگونه وارد خانه ها می شوند؟ نگاهی به درب های ضد سرقت

پاسخ این سوال ممکن است باعث تعجبتان شود. دزدها در اطراف دودکش سرک نمی کشند و یا از زیرزمین دزدکی وارد خانه نمی شوند. بیشتر آن ها به راحتی پشت درب شما می ایستند و آن را می شکنند و داخل می شوند.

ممکن است باورش سخت باشد، اما آمار نشان می دهد که:

·       ۳۴% از دزدها از طریق درب اصلی وارد خانه می شوند

·       ۲۲% از آن ها از درب پشتی وارد می شوند

·       ۹% آن ها از طریق گاراژ وارد خانه می شوند.

به طور خلاصه: در ۶۵% دزدی ها، تبهکارانی دست دارند که می توانند بر امنیت درب جلویی خانه شما غلبه کنند.

استفاده از یک سیستم دزدگیر خانگی برای افزایش امنیت خانه تان گام خوبی برای شروع می باشد، اما استفاده از یک روش چند منظوره امنیت بیشتری نسبت به یک سیستم دزدگیر همراه تماس با پلیس تأمین می کند.

بهترین مکان برای افزایش امنیت محیط پیرامونتان تمرکز بر خط دفاعی اول است: درب های ورودی خانه

آیا درب خانه شما به اندازه کافی محکم است؟

مشکلی که در بسیاری از خانه ها می بینیم این است که مردم در مکان درب خارجی از درب داخلی استفاده می کنند.

درب داخلی را می توان برای اتاق خواب یا حمام استفاده کرد. این درب های توخالی معمولاً از یک لایه نازک چوب با مرکز خالی ساخته می شود. این درب ها برای پوشاندن فضای خصوصی ساخته شده اند، نه امنیت.

سارقان، دزدها، تبهکاران، خرابکاران یا متجاوزان، هرکسی که قصد غارت یا آسیب رساندن به ملک شما را دارد از یکی از روش های رایج وارد شدن به خانه استفاده می کند. ممکن است از حملات وحشیانۀ ناگهانی و حمله تهاجمی استفاده کنند. ممکن است قفل شما را بشکنند یا آن را درآورد. این روش ها بسیار واضح و نسبتاً آشکار هستند. چیزی که واضح نیست گام هایی است که باید برای ضد سرقت کردن خانه خود بردارید. در این راهنمای جامع، اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از سرقت از خانه تان را به ترتیب شرح داده ایم.

درب های با هسته توپر

همیشه بهتر است که درب های توپر را انتخاب کنید. از درب های پنلی زیبا و هر چیزی که توپر و محکم نیست و تحمل فشار متعدد را ندارد استفاده نکنید. همه درب های ورودی و خروجی باید هسته توپر داشته باشند باید از دربی استفاده کنید که از موادی ساخته شده باشد که تحمل ضربه و حمله های وحشیانه را داشته باشد، باید در برابر آب و هوای نامساعد مقاومت داشته باشد و هنگامی که در معرض رطوبت، برف، باد تند و یا اشعه های فرابنفش خورشید قرار می گیرد، دچار تغییرات ساختاری نشود. اگر درب اصلی شما محکم نباشد، تنها کاری که یک دزد باید انجام دهد لگد زدن یا سوراخ کردن درب است، و در نهایت وارد خانه می شود. اگر درب شما یک یا چند پنل شیشه ای دارد، مطمئن شوید که پنل ها محکم شده اند. برای این که از ورود دزدها جلوگیری کنید باید از برچسب ضد ضربه شیشه استفاده کنید.

جنس درب

جنس درب تنها یکی از عوامل مهم در این معادله کلی است. حتما باید چارچوب و پایه ریزی درب نیز ضد سرقت باشند. باید کل چارچوب درب را با چیزی مثل استیل محکم کنید. انجام این کارها باعث تأمین امنیت بیشتر می شود. می توانید در چارچوب درب یک لایه نگهدارنده نصب کنید. این کار هنگامی که دزدها قصد بازکردن درب از لولا را دارند بسیار مؤثر است. همچنین باید نوع لولای درب خانه تان را بررسی کنید. شکستن یا سوراخ کردن درب هایی که لولای آن ها به سمت داخل می باشد برای سارقان راحت تر است.

قفل امن

هیچوقت نباید از قفلی استفاده کنید که به راحتی شکسته می شود و یا از جا در می آید. قفل های ضد سرقت موجود هستند. ممکن است گران تر باشند اما اگر قصد دارید که خانه تان را ضد سرقت کنید باید هزینه اش را هم بپردازید. باید قفل زبانه دار داشته باشید. بسیاری از افراد خبره در زمینه امنیت استفاده از چند نوع قفل را پیشنهاد می کنند. وقتی که قفل زبانه دار و نوع دیگری قفل ضد سرقت داشته باشید، وارد شدن به آن برای یک سارق نیاز به زمان زیادی دارد. علاوه بر قفل ها، باید صفحه مقاوم را محکم کنید تا قفل در برابر نیروی عمودی بیرونی مقاوم باشد. می­توانید پیچ صفحات را بیشتر از حد معمول محکم کنید تا روی چارچوب درب ثابت شوند.

سیستم نظارت

شما باید در خانه خود یک سری اقدامات امنیتی اضافه هم انجام دهید. ضد سرقت کردن خانه و استفاده از قفل های ضد سرقت بسیار مؤثر است اما به شما اطمینان کامل نمی دهد.

شما باید از دوربین مدار بسته و یک سیستم نظارتی استفاده کنید.

معمولا نقد افراد نسبت به دوربین های مدار بسته این است که تنها هنگام رخ دادن یک اتفاق نابهنجار مفید می باشند. اما این نقد به جا نیست چون نظارت لحظه ای می تواند از سرقت یا دزدی جلوگیری کند. بسیاری از صاحب خانه ها فکر می کنند که تنها دوربین مدار بسته کافی است. سیستم نظارتی باعث ایجاد تفاوت می شود. در همان لحظه زنگ را به صدا در می آورد. همچنین دوربین نظارتی می تواند دزدها را بترساند، کاری که قفل زبانه دار و یا درب با هستهتوپر قادر به انجام آن نیستند.

نتیجه گیری

هرکدام از این نکات، انتخاب های زیادی را در اختیار شما می گذارد. می توانید از درب چوبی، استیل یا فایبرگلاس استفاده کنید. همه این مواد در صورت توپر بودن جوابگو هستند. همچنین، انواع مختلفی از شیشه، لولا، چارچوب و حتی قالب درب وجود دارد. هر یک از اجزا نقش مهمی ایفا می کند. هر جزء باعث ضد سرقت شدن درب می شود و یا باعث تقویت اجزای دیگر می شود. اگر به یک جنبه توجه کمی شود، سارقان از چالش دیگری عبور می کنند؛ سرقت انجام می شود، فقط زمانش مشخص نیست. به همین دلیل است که باید دوربین های مدار بسته نظارتی را در مکان های استراتژیک هم نصب کرد. حداقل یک دوربین باید همیشه به سمت درب باشد تا سارقان هنگام وارد شدن از درب با آن رو در رو شوند. این دوربین نباید بدون پوشش از سقف یا میله آویزان باشد؛ باید یک پوشش داشته باشد. دوربین های مداربسته باید یک کلاهک شیشه ای محکم داشته باشند.

لولاهای ضد سرقت در بازار موجود می باشد. می توانید از لولا هایی استفاده کنید که میخ امنیتی یا چین دار دارند. همچنین چارچوب ها و قالب های خاص هم موجود می باشد. مواد خاصی هم وجود دارد که درب ها را از چوب، استیل و یا فایبرگلاس محکم تر می کنند. با شرکت فروش درب خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. می توانید از درب با میخ های ضد دریل استفاده کنید. میخ های اضافه امنیتی ای وجود دارد که می توانید از آن ها روی بعضی قفل ها استفاده کنید. اگر دوست دارید که همه گزینه ها را بشناسید از یک قفل ساز مشورت بگیرید. پنجره ها را فراموش نکنید. بسیاری از دزدها ترجیح می دهند که از پنجره ها وارد خانه شوند و نه از درب ها.

 

 

به این موضوع امتیاز دهید